نسترن-شعر وناگفته ها

همه اشعار و دل نوشته های من

نسترن-شعر وناگفته ها

همه اشعار و دل نوشته های من

پرنده از قفس پرید( برای همه پرنده های در قفس)

پرنده از قفس پرید

چه گلهای غمناکی

صدای گریه آسمان

من که می دانم

خوب می دانم

دلم حرفی ناگفته دارد

شاید از پرنده زخمی

شاید از قفس بی در

و یا شاید..........

پرنده از قفس پرید

حق داشت

به دنبال چیزی می گشت

و یا به دنبال کسی

هر چه بود

هوای سردی بود بین پرنده وقفس

من پرنده را دوست دارم

قفس را هم همینطور

ولی نه برای زندانی

برای عشق آزادی

پرنده از قفس پرید

خوشا بحالش

آزاد سبک بی ریا

پرواز کن ای پرنده

اما

دودی در آسمان

گلوی پرنده را می فشارد

پرنده را از پرواز باز می دارد

چه آزادی تلخی

بین قفس و آسمان دودی

فاصله ای کمتر از یک مو

آسمان دودی مرگ را می طلبد

و قفس تمام هستی را می گیرد

کاش پرنده بداند چه می کند

کاش پرنده از قفس می پرید

پرنده از قفس پرید

پرنده مرگ را به قفس ترجیح داد

خداوند ناامیدش نخواهد کرد

پرنده از قفس پرید

این بار برای همیشه

و وقتی به آسمان رسید

اثری از دود نبود

وفا بود وصفا

زندگی بود و عشق

ولی زیباتر از هر چیز

همتش بود و اراده

همتی که برای بدست آوردنش

 چه جرات ها که داشت

خوشا به حال پرنده که عاشق پریدن است.


و ما هنوز نیستیم.



                                                           نسترن

نظرات 2 + ارسال نظر
مهدی دوشنبه 18 دی‌ماه سال 1391 ساعت 01:32 ب.ظ http://catharsis.blogsky.com

مرسی حس خوبی داشت . البته اگر کمی هم استعاره استفاده میکردید خیلی بهتر میشد . استعاره باعث میشود شعر کوتاه ، و با فکر شود . کمی هم به مخاطب جای فکر دهیم . بگذاریم تا بیندیشد و خیلی چیزها را درک کند .
مثلا فروغ در شعری که با مطلع شعر شما شباهت دارد میگوید :
پرواز را به خاطر بسپار
موفق باشید
راستی ممنون میشم به داستانهای صدرا هم سر بزنید و نظراتتون را بدهید .

ممنون که نظرتو گفتی. استعاره عالیه ولی بعضی وقتا مردم حوصله اندیشیدن رو ندارن و این را به اونا تقدیم می کنم ساده ولی پرمعنا. به امید روزی که همه عاشق پریدن شویم.
بازم از اینکه به من سر زدی ممنونم. منتظرتون هستم.

سکوت چهارشنبه 18 دی‌ماه سال 1392 ساعت 09:30 ب.ظ http://delnevesht-m.blogfa .com

زیبا بودددددددددد

ممنونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد